~renungilah...bait-bait ni.. =)

...Bismillahirrahmaanirrahim... Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...Ya Rabbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.....Ya Rabbul Izzat, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu... Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.....Amin.....

Yang Dicari, walau bukan puteri raja, Tapi biarlah puteri agama
Yang diimpi biarlah tak punya rupa, Asal sedap dipandang mata
Yang dinilai bukan sempurna sifat jasmani, Asalkan sihat rohani sempurna hati
Yang diharap bukan jihad pada semangat, Asal perjuangannya ada matlamat
Yang datang tak perlu srikandi dengan silam yang gemilang, kerna hamba rijal dengan silam yang kelam
Dan yang akan terjadi, andai tak sama kehendak hati, hamba redha ketetapan Ilahi,
Ya Allah terima kasih. Semoga aku dan dia istiqamah dalam perjalanan ini...

Sekiranya kamu dicintai oleh seseorang yang tidak kamu
cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat dirimu
tetapi kembali penghormatan itu dengan cara yang
ikhlas dan jujur.

Jangan ambil kesempatan dan janganlah melukakan.
Bagaimana kamu mengurusi cinta begitulah kamu
mengurusi dirimu dan setiap hati dan perasaan
mengalami kepedihan dan kebahagiaan yang serupa
sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza.

Sekiranya kita bercinta dengan seseorang yang begitu
menyintai diri kita dan tiba tiba cinta memilih untuk
pergi, tiada siapa yang harus dipersalahkan,
relakanlah cinta itu pergi.

Kerana setiap yang berlaku ada maksud yang
tersembunyi.. Dan kita akan menyedari apabila masa
silih berganti.

Ingatlah bahawa jangan terlalu memilih cinta. Kerana
cinta itu sendiri akan memilih untuk singgah di hati
sesiapa. Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta itu
dengan segala misteri di dalamnya apabila ia datang
mengetuk pintu hatimu.

Nikmatinya sebagaimana ia membuat hidupmu bahagia dan
bebaskan ia. Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi
misteri. Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di
hati kamu..."

"tak semua yg kita impikan jd kenyataan..tak semua
cinta akan kekal selamanya..kekadang ade yang akan
putus ditengah jalan..tapi percayalah bhw cinta sejati
tetap wujud walaupun mengambil mase yg lame utk
diperolehi..ingatlah wahai teman sekali kita gagal
dalam percintaan tak bermakna kita akan gagal utk
selamanya...yg penting kita tetap percaya akan
kewujudannya..dan juga jgn lah terlalu memeperhambakan
diri kepada cinta"

O Allah! Please grant me o­ne Who will be the garment for my soul Who will satisfy half of my deen And in doing so make me whole Make her righteous and o­n your path In all she'll do and say And sprinkle water o­n me at Fajr Reminding me to pray.May she earn from halal sources And spend within her means May she seek Allah's guidance always To fulfill all her dreams .May she always refer to Qur'an and the Sunnah as her moral guide
May she thank and appreciate Allah For the man at her side. May she be conscious of her anger And often fast and pray Be charitable and sensitive In every possible way .May she honor and protect me And guide me in this life And please Allah! Make me worthy to be her loving husband . And finally, O Allah! Make her abundant in love and laughter In taqwa and sincerity In striving for the here after.Ameen



may ALLAH bless us =) Posted by Hello

Comments

Popular Posts